onsdag 8 november 2017

Tillfrågad om intervju, provtagningar m.m

fa049d19Tittar in här med ett litet blogginlägg igen.

Det har väl egentligen inte hänt så mycket här utöver det vanliga… jo förresten så fick jag ett meddelande från en journalist i måndags. Hon ville eventuellt intervjua mig angående min sjukdom/mina sjukdomar, (vilken tidning det gäller håller jag hemligt än så länge). Jag skriver eventuellt när det gäller intervjun eftersom journalisten var intresserad av att intervjua mig men hon måste ha klartecken från sin chef innan det kan bli någon intervju.

   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f   version-9f9d982d060f56db63ad4c19e54ba27f

Idag var jag uppe ganska tidigt, jag var verkligen “skittrött” även om jag lade mig tidigt igår kväll, men tyvärr så sover jag ju dåligt på nätterna. Förr tog jag en insomningstablett för att sova men jag har slutat ta denna. Jag tyckte inte den hjälpte mig i slutet, den hade inte den rätta effekten längre, antagligen p.g.a. ökad tolerans, jag var så jäkla trött hela förmiddagen efter och kände mig helt “bakis”. I början när jag hade slutat med denna medicin så sov jag väldigt dåligt men numera sover jag i alla fall lika bra som när jag tog medicinen och så slipper jag känna mig “bakis” varje dag. Ibland får jag ta morfin på kvällen när jag skall sova och tar jag morfinet lite för sent så får jag samma känsla av bakfylla dagen efter. Det är ett jäkla skit med dessa mediciner men ibland finns det inte så mycket valmöjligheter utan det blir som att välja mellan pest eller kolera.

                             63354064_121

Även om jag var väldigt trött i morse så fick jag upp och göra mig i ordning för att åka in till Vårdcentralen i Sölvesborg. Det var ju dags för mig att ta ett nytt PK-prov igen. Förra veckan förväntade jag mig att värdet skulle vara uppe i rätt nivå så att jag skulle kunnat sluta med Fragminsprutorna som jag tagit sedan den 22:e oktober. Jag fick ju börja med sprutorna då eftersom jag opererades den 26:e oktober, men tyvärr visade PK-provet förra veckan alldeles för lågt värde för att kunna sluta med sprutorna. Nu hoppas jag att provet som jag tog idag visar rätt värde så att jag kan gå över till att enbart ta mina Warantabletter igen. När jag var klar med
provtagningen var det så dags för mig att få mitt influensavaccin också.

                             49989844_be6fc00fb5e6

När jag var klar på Vårdcentralen körde vi bort till Coop för att handla några frallor, och sen åkte vi hem för att äta vår frukost.

                       63354462_193

Jag hade så jäkla ont när vi kom hem så då fick jag ta en hel del smärtstillande och sen kom den där känslan av att känna mig “groggy” igen, men men… så är det, det får gå ändå… 

                 63353946_113


Önskar alla läsare en fortsatt fin onsdag!

d1a2ea29

20a33b0fNillasmiling-face-with-heart-shaped-eyes_1f60d.png2

1 kommentar:

  1. Vad spännande med intervjun. Bra att dom vill höra om din sjukdom och att man får information om den. Ser fram emot att läsa

    Jag är själv så tablettkänslig så jag är så glad att jag slipper ta såna starka tabletter. Jag testade en gång när ländryggen var som sämst men jag blev helt klubbad och även panikslagen. Dom skrev ut en mindre dos men jag fungerade ändå inte.

    Hoppas du har rätt värde på PK provet denna gång. Min mans har för det mesta legat bra så han har haft tur. Det är så trist detta med att du får stå ut med såna smärtor. Jag har fått känna på sånt i och med ländryggen och för ett antal år sedan med höften då jag knappt kunde gå. Det enda jag tålde som var starkt var Citodon men det får jag inte ta numera på grund av att jag opererade gallan för några år sedan.

    Ha nu en skön torsdag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera