lördag 18 november 2017

Nu är det gjort…

80962330I tisdags hade jag besök av en journalist från Blekingeposten här. Hon ville intervjua mig inför ett reportage om mig och mina sällsynta sjukdomar. Den här journalisten hade läst min blogg och tyckte att det skulle vara intressant att göra en intervju med mig för att skriva om mig och mitt liv med dessa sällsynta diagnoser.

Intervjun gick bra och jag skall få ett mail med texten som kommer att vara med i tidningen, där kan jag då se om det finns något som jag vill ändra eller lägga till i texten.

Det kan eventuellt blir det tal om ytterligare en intervju eftersom journalisten som var här hade en kollega som troligtvis vill skriva om mig i en landstäckande veckotidning.

När vi var klara med intervjun i tisdags så körde Tony och jag till Kristianstad för att kolla i några Second Hand butiker och sedan åt vi buffé på Khai & Mui inne i Galleria Boulevard. På hemvägen stannade vi i Bromölla där Tony var inom på Maxi och handlade lite matvaror. På tisdagskvällen lagade vi till en paj som vi åt med vaniljsås medan vi tittade på fotbollsmatchen (VM-Kval) mellan Irland – Danmark. Matchen slutade med vinst till Danmark, så efter detta stod det klart att både Sverige och Danmark är klara för världsmästerskapet i fotboll 2018. Detta VM kommer att spelas i Ryssland mellan den 14 juni och 15 juli 2018.
             green-divider-hi

I onsdags fick det bli en hemmadag för oss här. Jag hade lite att fixa med här inne och Tony fixade en del med bilen, han lade på vinterdäcken m.m.

              78734dd7


I torsdags körde Tony och jag iväg ganska tidigt till Kyrkhult där vi hämtade Anette och Alva för att sedan köra vidare till Karlshamn. Alva skulle få nya glasögon med det gick inte riktigt som vi tänkt eftersom det skulle behövas ett nytt recept innan Alva får sina nya glasögon. Efter att vi var klara hos optikern körde vi vidare till Lidl där vi handlade lite fikabröd och sen blev det fika i Kyrkhult innan Tony och jag begav oss hemåt.

              green-divider-hi

Igår var Tony och jag hemma hela dagen och bara tog det lugnt.

             3407216ml06s83eyt


Idag började vi dagen likadant som de flesta lördgar, alltså med frukost och Melodikrysset.

Snart kommer Anette och Christer hit för att lämna Alva här. Alva skall sova här i natt eftersom Anette och Christer skall åka till Ronneby Brunn för en helg där. Dom fick denna hotellweekend när dom gifte sig för 2 år sedan och nu tyckte dom det skulle passa att fira Christers födelsedag där (han fyller år idag).  99c58521eaded26886dcf4aa92f643df-d7aq1vy

     3b6d0acf


Önskar alla läsare en jättefin lördag!

f1bdc622

glitterfy7112422T996B81 8eb91db2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar