onsdag 6 september 2017

Vart tog denna dag vägen??!!

20170906_185014xOops, vart tog denna dagen vägen? Jag tycker att dagen bara har rusat iväg, men jag låg länge idag och då tycker jag dagen går alldeles för fort. Lite grejer har blivit gjorda här idag i alla fall Smile Igår torkade Tony en hel del i köket och idag har han fortsatt med att rengöra ugnen, fläkt m.m. Vi skulle behöva städa och torka ur kylen också, men vi hann inte med det idag, sen har vi frysarna som vi skulle behöva rensa och göra en lista på vad som finns i dom, men det får vänta till en annan dag.
smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright
Igår köpte jag en TV + en Blueray spelare av en vän på Facebook. Det är en 32 tums TV som jag ska ha inkopplad när jag är sängliggande så att jag kan titta på TV om jag känner för det. Vi skulle hämta grejerna i eftermiddags men jag kände mig inte pigg så Tony fick köra iväg själv till Kristianstad för att hämta grejerna. Det hade annars varit trevligt att träffa min vän men det får bli en annan dag när jag mår bättre.
På tal om mitt sängliggande, så kommer det nästa vecka hit en arbetsterapeut som
skall kolla över mina hjälpmedel. Det är bl.a arbetsstolen som skall bytas ut sen är det lite andra grejer som jag skall få, bl.a ett sängbord, en ramp till min elscooter samt ytterligare några hjälpmedel som vi skall diskutera när hon kommer hit.

smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright   smallhright
Igår åt jag lax till middag, jag var så sugen på fisk, så jag skalade några potatisar som jag kokte, sen värmde jag en bit varmrökt lax samt gjorde en god sallad till detta och Tony gjorde en sås. fork-and-knife-with-plate_1f37dTony ville inte ha fisk så han värmde en pizzabit han hade i frysen.
20170905_192407x
Ikväll stekte Tony några hamburgare som han gjorde potatismos till och sen hade jag sallad kvar från igår så det fick bli vår middag ikväll.
20170906_190920x
Igår kväll blev det ganska tidigt sänggående för oss båda, men jag låg och tittade på senaste avsnittet av “Saltön”, efter det såg jag första avsnittet ur den nya säsongen av Svenska Hollywoodfruar. Ikväll går jag nog till sängs tidigt också men ligger väl och tittar på nåt TV-program innan jag somnar.
top-bg2

Önskar alla läsare en fortsatt fin kväll! c600x404

infglitterfy9150856T342D36_thumb[4][2]   07g87kzg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar