fredag 1 september 2017

Tandhygienist, bilar och kräftskiva!

17796097_1390870347626967_8176662990843580854_n_thumb[1]Idag var jag uppe tidigt eftersom jag hade en tid hos “min” tandhygienist på Folktandvården. Jag var väldigt trött idag men mådde i alla fall inte illa som igår morse så det var positivt. Det gick bra hos tandhygienisten och hon tyckte att det hade inte bildats lika mycket tandsten nu som det gjorts tidigare, det kan vara att jag numera borstar en del med eltandborsten som gjort att det blivit bättre. Visserligen borstar jag inte bara med eltandborste utan jag växlar mellan denna och den gamla vanliga tandborsten. Min tandhygienist rekommenderar annars att borsta med eltandborste. När jag var klar så gick jag ut i väntrummet och fram till “luckan” för att betala men då var personalen där på “möte” och dom skulle inte komma tillbaka förrän ca 45 senare så jag kunde ju inte vänta utan jag antar att dom skickar mig en faktura i stället. Under tiden som jag var hos tandhygienisten var Tony iväg för att handla några färska frallor, lite ost och annat, så när jag var klar körde vi hem för att äta frukost och ta en del mediciner. Efter detta satte jag igång med lite hushållssysslor här, jag rensade bl.a ut bland alla reklam som kommit i veckan å sen tog jag hand om disken, torkade en del i köket och tvättade lite m.m. Jag får ju passa på att fixa lite idag när jag mår ganska bra, sen får vi väl se om jag får lida för detta i morgon, men det är verkligen så svårt att ta det lugnt när jag har bra dagar.
              752002u5xfnfaqr5[2]_thumb        752002u5xfnfaqr5[2]_thumb[2]
Det har varit soligt och fint här idag, så egentligen skulle jag ju passat på att vara ute, men eftersom jag hade en sån “skitdag” igår så fanns det ju en hel del att göra inne.
Tony har varit ute och grejat med bilarna och lite annat. Vi har en gammal Volvo som vi skall sälja som reservdelsbil. Det finns ju en hel del bra delar på denna bil som kan tilltala de som behöver delar till en 740.
          version-3dc22994a210c6bf77367f914afcb13a_thumb[1]                        version-3dc22994a210c6bf77367f914afcb13a_thumb[1][3]
Idag hade jag förväntat mig att jag skulle fått en Traderavinst med Posten, men tyvärr så kom den inte idag. Jag hoppas inte att Postnord har slarvat bort min försändelse för då blir jag verkligen besviken Sad smileJag har ett par andra auktioner på Tradera som går ut ikväll och som jag verkligen också vill vinna, beror ju så klart hur högt dom stiger i pris under kvällen.  1f4b8_thumb1_thumb[1] 
Nu avslutar jag detta blogginlägg, har lite att fixa med eftersom det skall bli en spontan kräftskiva med familjen här ikväll. lick-lips[3]_thumb1f990_thumb[1]
version-71d0ec33f648e2b5d31d4b8cbf9e1f81_thumb[3]
Önskar alla läsare en fin fredagskväll!6797[5]_thumb[12]_thumb[5][3]  infglitterfy9150856T342D36_thumb[4][2]_thumb30[3]_thumb 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar