onsdag 20 september 2017

Positiv vs negativ…

es.pinterest.comJag har inte skrivit så mycket här i bloggen sedan i måndags, blev så ledsen över det där med fotvården så jag har inte haft lust att skriva här, tycker inte heller att bloggen skall bli alltför negativ så det har helt enkelt fått vara. Visst är det mycket negativt med mina smärtor och min sjukdom, men jag är ju egentligen ingen negativ person så jag vill ju att bloggen också skall spegla mig som den positiva person jag är. 1f60c (3)Visst blir jag ledsen över sånt som är för jävligt (som det där med fotvården och annat
som går emot mig vid sjukdomen) men jag är för det mesta glad och positiv.1f642 (9) 

maple-leaf_1f341fallen-leaf_1f342maple-leaf_1f341fallen-leaf_1f342maple-leaf_1f341

I måndags och igår köpte jag i alla fall några fina tröjor och en cardigan på Lidl, skall använda en tröja nu och tvätta den för att se så att den verkligen håller sig lika fin i form m.m efter tvätten, tror ju att den håller sig fin, det brukar ju vara bra kvalitet i de flesta kläder som Lidl säljer. Dessa kläder är ett resultat av samarbetet mellan supermodellen Heidi Klum och Lidl. Naturligtvis köpte jag några nya fina rosor också, tycker så mycket om att ha lite snittblommor framme.

image_page-08x

Det var marinblå och svart tröja av dessa i översta raden som jag köpte!

trosjja
Jag köpte även en sån här svart cardigan!
ddd
På Netto hamstrade vi kaffe nu när det var billigt, vi köpte även dansk medisterpölse samt kalkonlår! Vi tycker att dansk medisterpölse är så gott så vi köpte 10 st alltså
5 kg. Dom är ju frysta och håller sig i frysen en bra bit in på nästa år. Denna medisterpölse är gott som middagsmat men passar också jättebra på julbordet.

280684-900-100000280683-900-100000

Igår morse körde Tony och jag ner till Sölvesborg på morgonen för att hämta Christian. Vi skjutsade sedan honom till Ahlberg Bil i Karlshamn där han hämtade sin bil. Efter det var vi inom och handlade lite på Netto och på Lidl köpte vi några nybakade frallor. Christian följde sedan med hem hit för att äta frukost innan han körde hem till sitt. Han skulle sedan börja jobbet på TitanX Engine Cooling i Mjällby där han jobbar 2-skift och nu har han sin “eftermiddagsvecka”.

Klicka här för att komma till TitanX Engine Cooling´s Facebooksida!

Min son är med i denna video från företaget:

15056261_1173065012747699_3420400102031090740_n

   161616161616
Idag vaknade jag lite “bryskt” om jag kan säga så. Telefonen ringde här och det var teknikerna från Hjälpmedelscentralen. Dom ville komma inom en halvtimme för att kolla på min duschpall. Dom har varit här och dom tog pallen med sig. På den här duschpallen som jag haft har jag fått lagt en handduk som jag suttit på vid dusch. Om jag inte gjort det så har den blivit hal som såpa och då har jag inte kunnat sitta på pallen utan att glida av den. Nu tog dom pallen med sig för att korta benen och eventuellt se om det går att få en annan yta som inte blir lika hal.

När hjälpmedelsteknikerna åkt vidare så blev det frukost för mig och Tony å sen satte vi igång med lite olika sysslor.

1376192c0s5xp3cxf

infglitterfy9150856T342D36_thumb[4]1206121302491086289

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar