onsdag 15 mars 2017

Tillbaka igen!

307017_02a3eef597e7389d112fad6881db9313_large

Så är jag här igen!   851554_709740992381646_431314851_n

Idag är det en vecka sedan mitt senaste blogginlägg så jag tänkte titta in här igen!

Förra torsdagen så hade jag en tid på Kirurgmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlskrona. Där blev jag väl mottagen av en mycket kunnig och noggrann sjuksköterska som kollade mina blödningar och tog bort det stygn som läkaren i Uppsala sytt när det blödde. Hon gjorde en massa kontroller och sedan tillkallade hon en överläkare vid Kärlkirurgen som kollade blödningarna, han stack en nål in i den blödning som hade ökat och som jag hade väldigt ont i. Det han fick ut var blod så då var det ingen fara utan dessa blödningar kommer att ge med sig, men det kan ta tid (ca 4-5 veckor). Sköterskan försökte ta en del blodprover men hon klarade inte av att sticka mig (jag är väldigt svårstucken). När vi var klara i Karlskrona så körde vi vidare till Vårdcentralen med remissen för blodproverna. Där fick dom ta alla proverna i fingret (kapillärt) i stället. Jag har i stort sett endast ett bra ställe i den ena armen för att ta blodprover och eftersom jag behöver ta mycket prover så blir det väldigt hårt och besvärligt att sticka där. Nu hade dom ju också veckan innan stuckit mig mycket när jag var inlagd så det var extra besvärligt.

ThinkstockPhotos-468099501-kopia[12]

På fredagen fick jag besked om mitt PK-värde som tyvärr var alldeles för lågt så det var bara till att fortsätta med Fragminsprutorna. De andra resultaten av blodproverna fick jag svar på under måndagen och dom var väl ganska bra förutom lite lågt HB, men inget oroväckande i alla fall.

I lördags löste Tony och jag Melodikrysset på morgonen sedan bestämde vi oss för att ta en tur till Kristianstad. Vi gick först en liten runda på Kupan och där hittade jag bl.a några fina LP- och EP-skivor till min vinylsamling. Därefter blev det en tur till Erikshjälpen där jag inhandlade en väska. Vi körde sen ut till Näsby och ÖB för att fylla på lite av våra förråd med hygienartiklar. Till slut så blev det också lite inhandlat på Maxi innan vi begav oss hemåt. Tony var också inom på Maxi i Bromölla där han handlade lite som vi hade glömt att inhandla.

                lin17

På söndagen fick vi besök av Anette, Christer och Alva. Vi fikade lite här innan vi bestämde oss för att åka till Kristianstad för att äta buffé på China Wall.

      china10603257_10152351515251129_3214238534762756202_n                       free-vector-chinese-take-out-box-clip-art_112557_Chinese_Take_Out_Box_clip_art_hight

I måndags blev det mest sängliggande för min del. Jag hade väldigt ont redan i söndags när vi var ute och åt.

                lin17

Igår var det så dags för blodprovstagning igen, denna gång var det endast PK-värdet som skulle kollas. Värdet var fortfarande för lågt så jag fick ta en extra tablett Waran och fortsätta med Fragminsprutorna. Det fick bli en runda till Bromölla igår igen för att hämta mer av dessa sprutor och hämta en del annan medicin.

blodprov-bred-webb-920x400[7]

Idag har jag varit hos “min” tandhygienist på Folktandvården. Hon tog bort en del tandsten och sedan fick jag en liten genomgång hur jag bäst använder min “eltandborste”. När jag var klar på Folktandvården blev det en tur till Karlshamn eftersom jag ville kolla efter lite kläder på Lidl. Jag hade hittat några tröjor på Lidl i Bromölla igår, som dom tyvärr inte hade i min storlek så jag tänkte att dom kanske fanns i Karlshamn och denna gången hade jag tur att hitta dom. Jag hittade även några långa toppar som fick följa med hem. 

                lin17

Nu har jag inte nåt särskilt planerat resten av veckan förutom att ta ett nytt PK-prov på fredag för att kolla om jag eventuellt kan sluta med Fragminsprutorna. Får hoppas på att värdet kommit upp på rätt nivå.

                                    429f76dc

Ikväll har vi tagit det lugnt och tittat lite på TV. Vi tittade på andra avsnittet av “Rebecka Martinsson”. Denna TV-serie började på TV4 förra onsdagen, det var verkligen en kriminalserie helt i min smak och med en massa fina skådespelare. Däremot så glömde jag att kolla på “Farmen” så kvällens avsnitt skall jag se på TV4Play innan jag somnar, det är ju så spännande nu med finalveckan där. 

FB_IMG_1485566697183

0090[4] 

Nilla 1463447_10153286277976129_3969061400846609603_n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar