måndag 13 februari 2017

Läkarbesök & Fuck Cancer!


      0_7a35a_4e6d8714_XXXL
Go kväll vänner! 727057f5owblcuts[2]

Jag har varit så dålig på att blogga på senaste tiden, men ska försöka komma igång igen.

Torsdagen den 2:e februari var jag hos läkaren angående min hörsel. Jag fick utskrivet en nässpray som skulle jag skulle prova i ca 1 månad för att se om det är förkylningen som gjort att jag har den där “lockkänslan” för öronen. Det är ju inte bara “lockkänslan” som stör mig utan det att jag verkligen hör illa. Jag har nu sprayat en gång om dagen som läkaren sa, men tyvärr så hör jag lika illa som innan läkarbesöket. Jag fick genomgå ett hörseltest och min hörsel var verkligen “usel” som läkaren också gjorde klart för mig. Han började direkt prata om att jag nog kunde förbereda mig på att få hörapparat. Jag skulle höra av mig om en månad om problemen kvarstod. Då skall dom göra ett nytt hörseltest och då skall det väl skrivas en remiss till Öron-näsa-hals mottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag har ju mina aningar om att det kan vara likadant som för 5 år sedan. Då hade jag samma problem med hörseln, den gången var det vätska bakom trumhinnan som dom fick tömma ut och därefter så var det betydligt bättre med hörseln. Vi får väl se om det är som jag tror att vätskan har fyllts på där igen och att det hjälper med att punktera å tömma ut vätskan.
                                      1409169994523[7]
Efter läkarbesöket så bestämde Tony och jag att vi skulle åka till Kristianstad för att handla lite. När Tony är ute och löser parkeringsbiljett vid “Kupan” så tar jag upp telefonen för att kolla lite på Facebook och får då se att min dotters bästa vän Julia gått bort, så det blev väldigt konstigt för oss när vi skulle fortsätta handla. Vi hade tänkt oss att fika på “Kupan” men deras “fik” var stängt så vi körde vidare ut till Erikshjälpen där vi tog oss en  fika å satt och pratade lite. Det är så svårt att fatta att Julia är borta, hon var nog den mest levnadsglada person som jag/vi nånsin träffat. Det är en stor sorg och saknad för alla å jag tänker först och främst på hennes familj. Tänker också mycket på min dotter som har mist sin allra bästa vän. 
                         658758gmiea2bn38658758gmiea2bn38
Så liten plats en människa tar på jorden,
mindre än ett träd i skogen.
Så stort tomrum hon lämnar efter sig.
En hel värld kan inte fylla det.
duva1                  vila i frid                 duva1
ljus_173673024_177682886       brostcancer_52eac15888e59d5216e8fc23[5]
Nilla  ribbon1      52664-custom-ribbon-magnet-sticker-Fuck Cancer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar