lördag 21 januari 2017

Känns hopplöst med denna “tröghet” inom sjukvården idag!

140405_UH0_2124-1

Idag tycker jag att allt känns ganska hopplöst. För det första så var det tänkt att jag skulle löst Melodikrysset idag. Vi brukar ju försöka lösa det på lördagarna. Jag vaknade lite sent eftersom jag sovit dåligt i natt å så tyckte jag att min hörsel var ännu mer nedsatt idag. Det är ju inte så lätt att lösa Melodikrysset när man har svårt att urskilja vilka som sjunger. Jag hade behövt skruva upp radion jättehögt, men Tony tyckte att det redan var högt ljud, så det fick va. På måndag får jag ta mig i kragen och ringa till Vårdcentralen så att dom kan kolla min hörsel.

Fint väder är det idag och solen skiner här, men det känns ändå som att jag inte har lust med nånting när allt annat känns hopplöst.
Det är över en månad sen vi fick ett mail från en av “mina läkare” i Uppsala. Han skrev då att teamet hade fått ihop planeringen angående ett av mina ingrepp som ska göras på Akademiska sjukhuset. Det var tydligen satt ett datum (28 februari 2017). Tony mailade honom några dagar innan jul för att höra lite om vad dom tänkt sig angående detta. Vi har ju frågor om hur lång sjukhusvård det är planerat. Blir jag inneliggande och hur många dagar i så fall? Vi behöver ju kolla med resor och annat, det är ju inte
“nästgårds”   precis. Han svarade då att han var på julfirande och att han skulle höra av sig under mellandagarna, men än har vi inget hört. Tony har mailat honom igen för att kolla hur det går? Vi får se när han hör av sig, det är ju visserligen lite mer än en månad tills ingreppet skall göras, men jag tycker det är väldigt konstigt att om det nu finns ett datum satt så borde dom ju kunna skicka ut kallelsen. Jag har ju inte ens fått reda på vilken tid jag skall infinna mig där, det kommer ju i vilket fall som helst att behövas nån övernattning och det ska ju fixas  också. Jag vet ju hur snålt det blev med tid förra gången när allt skulle fixas med resor och övernattning m.m. Det är ju mitt hemlandsting (Landstinget Blekinge) som skall stå för kostnaderna för resor, övernattning m.m och då vet jag ju att dom vill ha lite mer precisa uppgifter än bara ett mail med ett datum.

Likadant är det med min fotvård här i Blekinge. Jag brukar bli kallad var 3:e månad för medicinsk fotvård. Nu har det snart gått 4 månader sen jag var där senast. Vad har hänt? Varför har jag inte blivit kallad? Jag har haft medicinsk fotvård var 3:e månad sen 2012. Jag får kolla upp detta på måndag också.
All denna väntan och all tid som man får lägga på sånt som inte borde va så jäkla trögt gör ju inte att man blir piggare precis. Det känns inget vidare när det även tar på mitt annars goda humör!
Nilla 11035db62fadad445b5c0e186ca6ed9a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar